uk flag

Dirigent Alex Wentzel en de EuroPacemakers

Leden en dirigent samen bepalen niveau en kwaliteit van het koor. Sinds oktober 2022 heeft het Eurokoor, dat in 1997 werd opgericht, een nieuwe dirigent: Alex Wentzel.

Al sinds de oprichting heeft het Eurokoor kunnen beschikken over een eigen band. Er gaat, in de beleving van het koor, niets boven optreden onder begeleiding van levende muziek.
De EuroPacemakers bestaan sinds 1997. Ook deze formatie maakt een groei door. De oorspronkelijke samenstelling maakte geleidelijk aan plaats voor (free lance) beroepsmusici. De band repeteert met enige regelmaat samen met het koor. Meestal zijn de EuroPacemakers volledig aanwezig bij een concert, maar een enkele keer blijft de begeleiding beperkt tot piano-keyboard.

Alex Wentzel Mijn naam is Alex Wentzel, ik ben in 2020 afgestudeerd van de opleiding Docent Muziek aan het conservatorium ArtEZ te Enschede! Sinds 2016 heb ik mijn passie gevonden en ben ik koren gaan dirigeren. Vanaf m'n 6e levensjaar zing ik ook al met veel plezier in diverse koren. Naast zingen en dirigeren ben ik ook actief aan het arrangeren en geef ik ook pianoles.

Luca Ridolfo, piano/keyboard

Luca Ridolfo 4kant SMALL

Luca Ridolfo begon op zijn achtste met pianospelen. Aanvankelijk studeerde hij klassiek, maar hij vervolgde zijn studie met de nadruk op jazz. Toen hij 14 was, mocht hij met zijn pianospel de stad Pordenone vertegenwoordigen in aanwezigheid van de president van de republiek Carlo Azeglio Ciampi. Hij studeerde cum laude af in Jazz Piano aan het "F. Venezze"-conservatorium in Rovigo. Daarna behaalde hij nog een masterdiploma aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Hij werkte samen met nationaal en internationaal bekende artiesten (Rudy Fantin, Marco Tamburini, Jasper Blom) en speelde in aanwezigheid van Koning Willem-Alexander en Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam. In mei 2022 bracht hij zijn eerste soloalbum uit, getiteld 'To My Friends'.

Niels Duindam, drums

Niels DuindamNiels (1984), de stuwende motor van de EuroPacemakers, is slagwerk- en drumdocent, verbonden aan de Muziekschool Bollenstreek. Hij is ook actief in de weer met een aantal muziekverenigingen. Hij drumt daarnaast in 'The New Symphonic Experience', het begeleidingsorkest van pianist Jan Vayne, en is als sessiemuzikant regelmatig in de studio te vinden voor o.a. Glossy Jesus.
Niels studeerde pop/sessie drums aan het conservatorium Alkmaar. Hij kreeg daar les van onder anderen Mark Eshuijs (Margriet Eshuijs Band, musicals 'Les Miserables' en 'Elisabeth'), Freek Kroon (musicals 'Tarzan' en 'The Lion King'), Ton Dijkman (Marco Borsato, Trijntje Oosterhuis) en Joost Kroon (New Cool Collective. Niels speelde samen met Candy Dulfer, Bert Heerink, Bastiaan Ragas en hij was de drummer van bluesband Big Blind en de feelgood-folk band Harmony Glen.

Kees Schuit, basgitaar

Kees SchuitKees (1962) is ruim 40 jaar actief bezig met muziek maken, waarvan sinds 2000 als basgitarist bij de EuroPacemakers. Dat doet hij met veel plezier. Ooit begon hij met gitaar, maar al na een jaar werd het basgitaar.

Kees speelde in veel formaties, met als hoogtepunt een Nederlandse theatertour van ruim twee jaar met singer/songwriter Paul Kuijt (Nederlands repertoire). Ongeveer 10 jaar maakte hij deel uit van de succesvolle Roxy Music tribute band Remake-Remodel.

Momenteel speelt hij met (voormalig EuroPacemaker-drummer) Léon Elias in de wereldmuziek-formatie Muzquitos. Voorts is Kees actief met sessiewerk.

Mart van der Vlugt, geluidstechnicus

Mart vd Vlugt EK 4kant SMALL

Als elektrotechnicus is mijn interesse in de muziek qua techniek altijd al groot geweest. Wat nu 15 jaar een mooie hobby is geworden die ik op vele locaties heb mogen uitvoeren.
Bij verschillende coverbands heb ik de expertise opgedaan en ter uitvoering gebracht.
Dat ik nu sinds 2021 ook dit grote koor mét live band mag mixen is een mooie uitdaging.
Met een leuke groep zorgen we dat alle materialen op zijn plaats komen en genieten we van de mensen die wij blij kunnen maken met de sound van het Eurokoor.

Wij hopen dat u daar één van bent.